Bu Blogda Ara

3 Haziran 2014 Salı

ANNEMİN AYAKKABILARI


Annemin Ayakkabıları, cumartesi günü kütüphanede bulduğum eğlenceli bir kitap. Boyut Yayıncılık'ın İtalyancadan çevirdiği 19 kitaplık Masal Kütüphanesi serisi içinde yer alıyor. Yazarı Silvia Vecchini. Vecchini'nin bu seri içerisinde yer alan bir diğer kitabı ise Aşçı Fernando. Serinin diğer kitaplarını inceleme fırsatı  bulamadım, bilmiyorum. Annemin Ayakkabıları ise tek kelimeyle muhteşem!





Kitap küçük ve büyük kızların (yani annelerin) ayakkabı sevgisini anlatıyor. Kitabımızın kahramanı ve anlatıcısı küçük bir kız çocuğu. Her gün annesinin ayakkabılarını izleyen dikkatli bir kız çocuğu. Neden mi? Çünkü ayakkabıların ona anlatacakları var. Arabayla giderken annesinin çantasında plastik terlikler mi gördü? Hop tahmin ediyor. Parka değil, yüzme havuzuna gidiyorlar! Annesinin yağmurda ıslanmış ayakkabılarını görünce hatırlıyor. Ev kirlenmesin diye ayakkabılar dışarıda çıkarılacak! Annesi topuklu ayakkabılarını mı çıkarmış? Hop bir tahmin daha! Akşam anne ve babası dışarı çıkacak. Eve bakıcısı gelecek. Hemen çizgi film seçmeli. Annesinin ayakkabılarının bağı mı çözük? Anlıyor ki annesi onu bekletmemek için yol boyu koşmuş. Seviniyor! Kahramanımız annesinin ayakkabılarına bakarak o gün neler olacağına dair bir tahmin yürütüyor. Annesini de ayakkabılarını da çok seviyor.

Kitaptan:
Annemin bütün ayakkabılarını beğeniyorum, hepsini seviyorum! Bir gün onları bana ödünç vermişti,  o gün arkadaşım Margherita ile birlikte ayakkabı defilesi yapmıştık.

Kitabı Deniz de ben de çok sevdik. Tam uyku öncesi kitabı. Kısa ve eğlenceli. Deniz her seferinde iki kez okutuyor. Sonra da kendi kendine resimlere bakıyor. Ve ayakkabı defilesi için eve arkadaş çağırmamı istiyor. Yazıyı kısa kesiyorum. Aramam gereken bir kaç kız annesi var.

Bu da Deniz'in ayakkabı defilesinden!



Annemin Ayakkabıları
Yazan Silvia Vecchini
Resimleyen Antonio Vincenti
Çeviren Kübra Bahar
Boyut Yayıncılık
32 s kuşe ciltsiz
Okul öncesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder